fbpx

Бидний тогтмол зохион байгуулдаг СОШИАЛ МЕДИА МАРКЕТИНГ сургалтанд бүртгүүлээрэй!

Таны борлуулалтаа өсгөх БОДИТ эхлэл

Facebook Live хэрхэн маркетингийн зорилгоор үр дүнтэй хийх вэ?

Анх гарсан цагаасаа эхлэн Facebook LIVE видео жирийн видео контентоос илүү олон хүн хүрч байгаа нь ажиглагдсан. Илүү амьд мэдрэмж, мэдээллийг шуурхай халуун цэгээсээ нь хүлээн авах зэрэг LIVE-ын давуу тал олон.

Мөн нэг удаагийн LIVE-ийг бид маш олон контент болгож хувиргах боломжтой. Тухайн өдөр LIVE видео хэлбэрээр цацна. Цацагдсаны дараа LIVE-аараа Watch Party хийж болно. Ингээд ч зогсохгүй таны хийсэн LIVE бэлэн видео контент болж үлдэнэ. Уг видео контентоо Youtube-ийн сувагтаа ч оруулж болно. Мөн видео контентоосоо дууг нь салгаж аваад Podcast, аудио нэвтрүүлэг хийх боломжтой. Мөн та блог хөтөлдөг бол LIVE-аар ярьсан сэдвээрээ блог нийтлэл болгон хувиргаж болно. Энэ мэтээр LIVE бидэнд маш их контент бэлтгэж өгөх ашигтай.

Тиймээс энэ удаагийн нийтлэлээрээ бид маркетингийн зорилгоор Facebook LIVE хийхийн өмнө заавал бэлдэх ёстой зүйлс болон хэрхэн илүү үр дүнтэй байж болох талаар дэлгэрэнгүй мэдээлэл бэлтгэж байна.

Сэдвээ хэрхэн сонгох вэ?

Эхний асуудал бол сэдэв. Дан ганц Facebook LIVE гэлтгүй ямар ч контент бэлтгэх үед оновчтой, сонирхолтой сэдэв олох нь ажлын ихэнх хугацааг авдаг. Контент бэлтгэлийн сайн төлөвлөгөө маркетерын ажлын ихэнх хувь гэдгийг бид өмнө нь Сошиал медиа маркетингийн контент төлөвлөгөө гаргах бяцхан жор (үнэгүй татаж авах жишээ, загвар файлын хамт), болон Сошиал медиа маркетингийн контент төлөвлөгөөнд заавал тусгах ёстой 10 зүйл гэсэн нийтлэлүүдээрээ мэдээлж байсан. Тус нийтлэлүүдэд өгүүлж байсанчлан сэдвээ сонгохдоо нарийн тооцоолж, зорилготой контент хүргэх ёстой. Өнгөрсөн оны сүүлээр миний бие байгууллагынхаа SocialMediaThursday Facebook LIVE-ийг хийж эхлүүлэх даалгавар аваад сэдвийн хувьд нэлээдгүй туслалцаа багийнхнаасаа авсан.

Санал болгох:

Тухайн үед Контентын төлөвлөгөө хэрхэн гаргах, Сошиал медиа орчинд ажиллаж байгаа маркетерт хэрэгтэй номын талаар ярих гэдгээс өөр сэдэв миний толгойд орж ирээгүй. Яг үнэндээ сэдэв гэдэг юу ч байж болох мэт маш түгээмэл зүйл шүү дээ. Харин бид сэдвийг хэт өргөн хараад байдагт л бүх учир байгаа юм шиг санагдсан. Жишээ нь Сошиал медиа төлөвлөгөө гаргахад юу анхаарах ёстой талаар ярьсан бол контентын санаа олох, санаагаа хэрхэн зөв буулгах талаар дараагийн LIVE-аар ярьж болно шүү дээ. Харин миний тухайд бүгдийг нь нэг дугаараар ярихыг илүүд үзэж байлаа.

Яг энэ үед бид 2019 оны маркетингийн төлөвлөгөөгөө ярилцан, 2019 онд маркетерүүдийн зайлшгүй анхаарах сошиал медиа маркетингийн чиг хандлага нийтлэл бэлтгэн, нийтэлсэн нь манай LIVE төлөвлөгөөний үндэс болж өгсөн. Мэдээж бид шинэ онд маркетерүүдийн анхаарах ёстой сэдвүүдээр ярилцах нь зүйтэй. Нөгөө талаас Social Media Thursday LIVE маань манай байгууллагын маркетингийн төлөвлөгөөний л нэг хэсэг шүү дээ. 

Түүнчлэн тухайн LIVE үзэж байгаа хүмүүст чанартай сайн мэдээлэл хүргэх нь чухал ч хэт нуршсан, юуны тухай яриад байгаа нь тодорхойгүй байвал үзэлтийн тоо буурах хандлагатай нь ажиглагдсан. Гадны сошиал медиа агентлагуудын зөвлөж байгаагаар LIVE 7 минут л байхад хангалттай гэнэ. Бид Social Media Thursday LIVE-аа зөвхөн нэг тодорхой сэдвээр ойролцоогоор 35-60 минут үргэлжлэхээр төлөвлөдөг.

Нэг LIVE-ийн дугаар бэлдэхэд сэдвийн судалгаа хийх, судалгаандаа үндэслэн нийтлэл бичих, бичсэн нийтлэлээ ойлгомжтой болгохын тулд бодит зураг, видео, жишээ цуглуулж, нэг форматад оруулан янзлах гээд маш их хугацаа ордог тул бид LIVE-ийн сэдвийн төлөвлөгөөг сар сараар нь гаргадаг. Тэгээд тухайн LIVE цацагдах өдрөөс 2 өдрийн өмнө хамгийн сүүлийн байдлаар бэлтгэл бүрэн хангагдсан байхаар зохицуулдаг. Яагаад ингэх хэрэгтэй тухай бид дараагийн дэд сэдэвт дэлгэрэнгүй өгүүлэх болно.

Зарим үед тухайн LIVE-н сэдвийг эртнээс төлөвлөхгүйгээр хийх ч боломж бий. Учир нь сошиал медиа орчин байнга шинэчлэгдэн хөгжиж байдаг шүү дээ. Жишээ нь бид Facebook group-ийн хэрэглэгчид буурлаа гэсэн мэдээлэл цахим орчинд түгэж эхэлмэгц тухайн долоо хоногийн төлөвлөгөөт дугаарыг хойшлуулж, яг энэ талаар мэдээлэл бэлтгэж эхэлсэн. Учир нь энэ талаар хүмүүс ярьж, яагаад? гэсэн асуултын хариултыг олж хараахан амжаагүй байхад нь баримттай мэдээлэл өгөх нь илүү сонирхолтой шүү дээ.

Гэхдээ үүнийг төлөвлөгөө огт гаргахгүй байх нь зүйтэй гэж ойлгож болохгүй шүү. Шинэ зүйлд соргог хандах хэрэгтэй л гэсэн үг.

LIVE хийхийн өмнө юу бэлдэх вэ?

Судалгаа

Судалгаа бол маш чухал зүйл. Ер нь сайн контент хэзээ ч судалгаагүй бүтдэггүй шүү дээ. Тэр тусмаа боловсрол олгох төрлийн контент бэлтгэх гэж байгаа бол энэ талаар шинжээчдийн дүгнэлт, албан ёсны мэдэгдэл, бусад томоохон байгууллагуудын байр суурийг заавал харах хэрэгтэй. Олон хүнд таамаг төдий баталгаагүй мэдээлэл өгөх нь нэгт ёс зүйгүй, хоёрт таны контент ямар ч үнэ цэнэгүй болно шүү дээ.

Үзүүлэх материал бэлтгэх

Ямар ч контент тогтмол байвал хүнд хүрэх нь илүү байдаг. Тиймээс LIVE-ийг ч мөн тогтсон өдөр, тогтсон цагт байнгын давтамжтай хүргэх тусам үзэлтийн тоо нэмэгдэнэ. Ингэж тогтмол контент бэлдэхээр шийдсэн бол та LIVE-даа өөрийн гэсэн өнгө төрх оруулах хэрэгтэй. Бидний хувьд Social Media Thursday хэмээх нэрлэсэн нэр, лого, эхлэл, төгсгөлийн промо видео, ерөнхий нэг загвараар энэ асуудлыг шийдэхийг хичээдэг.

Бидний ашигладаг OBS Studio программын хувьд LIVE-ийн оршил хэсгийг ярихад ашигладаг ерөнхий загварыг 574х1080 pixels, Facebook Live видео урьдчилан schedule хийхэд ашиглах загвар 640х360 pixels хэмжээтэй бэлдэхэд яг таардаг. Уг зургуудад зөвхөн тухайн LIVE-аар ярих сэдэв, танай байгууллагын лого, ерөнхий дүр төрхийг илтгэх өнгө зураг байхад л хангалттай.

LIVE-ын турш зөвхөн яриад л байвал сонирхолгүй, ойлгомжгүй болчих магадлалтай. Тиймээс бид ярьж байгаа зүйлтэйгээ холбоотой, дэмжих бодит жишээнүүдийг үзүүлэн болгож ашигладаг. Ингэхдээ аль болох видео хэлбэрээр үзүүлэнгээ бэлдэхийг илүүд үздэг. Учир нь таны бэлдсэн үзүүлэн хөдөлгөөнтэй байвал хүмүүсийн анхаарал татагдахуйц байх магадлалтай. Уг видео энгийн скрийн рекордоос эхлээд ямар ч байж болно.

Facebook LIVE-аа хэрхэн илүү олон хүнд хүргэх вэ?

Бүх л маркетерууд бүтээсэн контентоо илүү олон хүнд хүргэхийг хүсдэг. Facebook LIVE-ийн хувьд ч ялгаагүй. Мэдээж олон хүнд хүрэхийн тулд сонирхолтой байх хэрэгтэй. Гэхдээ хамгийн гол нь сонирхолтой гэдэг нь зорилтот бүлгийн сонирхлыг татах юм шүү. Манай байгууллага гэхэд л янз бүрийн сонирхолтой контент бэлдэж болох ч байгууллагын дүр төрхөө алдаж болохгүй. Хошин шог, дуу клип нийтлээд байвал утгаа алдана аа л гэсэн үг.

LIVE цацагдах өдрөөс дор хаяж 2 өдрийн өмнө бүх бэлтгэл дууссан байхаар төлөвлөдөг тухай бид өмнө цухас дурдсан. Ингэж өмнө нь бэлэн болгохын гол ач тус нь идэвхжүүлэлт хийх боломж юм. Бид ямар сэдвээр хэдэн цагаас энэ удаагийн Social Media Thursday LIVE цацагдах гэж байгааг өөрийн Facebook хуудсаар урьдчилан Schedule хийж нийтэлдэг.

Үүний гол ач тус нь Get Reminder буюу тухайн LIVE үзэхийг хүссэн хүмүүс сануулга үүсгэх товч дарах боломж юм. Бид ч гэсэн сонирхолтой мэдээлэл хүргэх гэж байна даа гэж өдөр нь бодсон ч орой нь хаана ямар мэдээлэл явж байсныг мартчих тохиолдол бий шүү дээ. Үүний дараа Facebook хуудасныхаа chatbot-оор энэ сэдвээр LIVE цацагдах гэж байна та сануулга үүсгэх үү? гэсэн мессежийг илгээдэг. Энэ нь үзэлтийн тоонд маш сайн нөлөөтэй байдаг шүү. Харин LIVE цацагдсаны дараа бид энэ удаад ийм мэдээлэл хүргэсэн шүү гэсэн мэдээлэл мэйлээр нийт имэйл жагсаалтдаа явуулна. Магадгүй хүмүүс LIVE цацаж байхад үзэх боломжгүй, сануулгаа анхаарч хараагүй, харсан ч дараа үзэхээр төлөвлөөд мартсан байж болно шүү дээ.

LIVE хийж байхдаа юу анхаарах вэ?

Дуу, дүрсээ заавал шалга

Бид нэг удаагийн LIVE-аар дуугаа шалгахгүй орхисон алдаа гаргасан. Бидний ярьж байгаа яриа сул чанга байгаа эсэхийг LIVE эхлэхийн өмнө байгууллагынхаа хаалттай групп дээр туршилт хийгээд шалгачихдаг. Энэ бол эхний л шалгалт. Харин LIVE-ын дундуур видео тоглуулахдаа видеоныхоо дууг анхаарч үзээгүйгээс хэт чанга хөгжим гэнэт дуугарч, үзэж байгаа хүмүүсээ цочоогоод зогсохгүй бидний яриа сонсогдоогүй алдаа гарсан. Үүний дараагаар бид LIVE хийж байхдаа байнга чихэвч зүүж давхар сонсдог болсон.

Рекорд хийн хадгалж ав

Facebook Live видео тухайн үеийн интернэтийн хурдаас хамааран гацаж, чанар нь бүдгэрч алдагдсан байх нь бий. Тиймээс хэрвээ та тун хэрэгтэй уг видео контентоо бусад платформд (жишээ нь Youtube channel-даа) байршуулахыг хүсэж байвал заавал RECORD хийн өөрийн компьютер, гар утсан дээрээ хадгалаад аваарай.

Хүмүүсийг үйлдэлд дуудаж, коммэнт бичүүл

Коммэнт, коммэнт, коммэнт бас дахин коммэнт. Facebook-ийн алгоритмаар коммэнт олон байх тусам тухайн контент илүү олон хүнд хүрч байгаа. Тиймээс үзэж байгаа хүмүүсийг коммэнт бичүүлэх арга хайх хэрэгтэй. Бидний хувьд маркетеруудад хэрэгтэй, бүтээлч контентыг коммэнт бичсэн хүмүүст үнэгүй татаж авахаар бэлддэг.

Хэрэв та нийтлэл бэлдсэн бол нийтлэлийнхээ холбоосыг коммэнтоор оруулж, PIN comment хий

Хийж байгаа LIVE нэвтрүүлэг тань танай энэ сэдвээр бэлтгэсэн блог нийтлэлийг уншихад үзэгчдийг чиглүүлэх бас нэг зам болох хэрэгтэй. Тэгэхээр тухайн сэдвээр дэлгэрэнгүй мэдээлэл авахыг хүсэж байгаа хүмүүсийг PIN comment дахь холбоосноос дэлгэрэнгүй мэдээлэл авах үйлдэлд дуудах хэрэгтэй.

Хэрэв та өөрийн хэрэглэгчдийн цугларалт бүхий групптэй бол шэйр хий

Боломжит суваг бүрийг ашиглах хэрэгтэй гэдгийг мартаж болохгүй шүү. Бид #SocialMediaThursday Live-нхаа шинэ дугаар бүрийг Facebook дэх Сошиал медиа маркетинг группт нийтлэн, сошиал маркетерүүдтэй хуваалцдаг.

Та ч бас өөрийн хэрэглэгчдээс бүрдсэн зорилтот групп удирддаг бол эсвэл тийм группын гишүүн бол тодорхой холбоотой сэдвээрх Facebook Live-аа тухайн группт хуваалцаж байх нь үзэгч, оролцогчын тоог нэмэгдүүлэх ач холбогдолтой шүү. 

Дүгнэлт

LIVE бол сошиал медиа маркетингийнхны хувьд орхиж болохгүй контентын нэг яах аргагүй мөн. Үр дүнтэй LIVE маш их хугацаа, бэлтгэл шаарддаг. Тиймээс яг одоо ирэх сарын маркетингийн төлөвлөгөөндөө LIVE-ийг багтааж, том төлөвлөгөөтэйгөө уялдуулаарай. LIVE танай Facebook хуудсыг илүү идэвхтэй болгоод зогсохгүй бусад платформуудад оруулж болох олон контент бэлдэж өгөх болно.

Харин дээр өгүүлсэн бэлтгэл ажлуудыг мартаж болохгүй шүү. Хэдий мэдэж байгаа ч publish товч дээр дарсныхаа дараа л тухайн контентэд засах зүйл байсныг маркетер бид санадаг шүү дээ. Тийм учраас бид LIVE хийхийн өмнө заавал шалгах Checklist-ийг багтаасан Амжилттай LIVE хийхийн тулд EBook-ийг бэлдлээ. Та ЭНДЭЭС татаж аваад ажлынхаа ширээн дээр хэвлээд тавиарай. Тус EBook таныг LIVE хийх бүрд тань хэрэг болно гэдэгт бид итгэж байна.

Хэрэв та тус EBook-ийг татаж авахыг хүсвэл доорх формыг бөглөөрэй. Бид таны бүртгүүлсэн и-мэйлээр EBook-ийг явуулах болно.


Танд хэрэгтэй нийтлэл:

Сошиал медиа маркетингийн контент төлөвлөгөө

2019 оны календарийг долоо хоног бүрээр нь зааглаж, гариг тус бүрийг тэмдэглэн, бүх нийтээр амрах болон онцлох өдрүүдийг багтаасан загвар файл татаж авахаар

7 хоног бүрийн шинэ мэдээ хүлээн авах бол...

TOP