fbpx

Бидний тогтмол зохион байгуулдаг СОШИАЛ МЕДИА МАРКЕТИНГ сургалтанд бүртгүүлээрэй!

Таны борлуулалтаа өсгөх БОДИТ эхлэл

Facebook Stories: Маркетерууд яагаад ашиглах ёстой, хэрхэн үр дүнтэй хялбар хийх вэ? (үнэгүй татаж авах загвар файлтай)

Саяхан л Facebook хэрэглэгчдэд пост нийтлэхийн өмнө зөвхөн Post гэсэн товч харагддаг байсан. Өнгөрсөн оны сүүлээр Post-ын оронд Share гэсэн товч гарч ирж, Newsfeed эсвэл стори рүү гэсэн сонголттой болсон. Мөн сторигоо хадгалах боломж буюу Highlights хэсэг өнгөрсөн долоо хоногт нэмэгджээ. Энэ мэтээр Facebook Stories хэсэгтээ олон өөрчлөлт идэвхтэй оруулсаар… Бизнесийн байгууллагуудын Facebook хуудасны хувьд харин стори эсвэл newsfeed-рүү шэйр хийх, Highlights үүсгэх зэрэг боломж хараахан үүсэж амжаагүй байгаа ч яг сошиал медиа орчинд ажиллаж байгаа маркетер бидэнд тохирсон таатай өөрчлөлтүүд стори хэсэгт өрнөж эхэллээ.

Бизнесийн байгууллагууд Facebook Stories хийгээд хэдийнэ эхэлжээ. Өнгөрсөн жил бид хамтарч ажилладаг нэгэн аялал жуулчлалын байгууллагынхаа блог нийтлэл бүрийг стори хэлбэртэй болгон нийтэлдэг байлаа. Контент боломжит зохистой сувгуудаар түгээгдэж байх хэрэгтэй. Контент бэлтгэл гэдэг цаг хугацаа, хөдөлмөр шаардагддаг ажил тул бэлдсэн контент нийтлэгдсэн өдрийнхөө дараа л “үхэх” мэт чив чимээгүй болж хуучирч үлдэх олон шалтгааны нэг нь боломжит сувгаа ашиглаагүйгээс үүдэлтэй болов уу. Өнгөрсөн жилийн эхний хагаст харамсалтай нь одоогийнх шиг стори хэсэгт шууд холбоо барих, вэб хуудас руу үсэрч орох боломж хязгаарлагдмал байлаа. Харин одоо энэ боломж бидэнд нээлттэй болжээ. Тухайн үед хэдий  боломж хязгаарлагдмал байсан ч бэлдсэн контентыг маань илүү олон хүнд хүрэхэд стори тусалж байсан юм. Харин Facebook стори хэсэгтээ сүүлийн үед хэд хэдэн өөрчлөлт оруулж байгааг харахад маркетер бид үүнийг анзаарахгүй орхиж хэрхэвч болохгүй нь тодорхой харагдаж байна. Өөрчлөлтүүд ч бидэнд тун ашигтай байгааг дуулгахад таатай байна.

Facebook-ийн зүгээс гаргасан хамгийн сүүлийн өөрчлөлтүүд юу байв?

Newsfeed-ийн мэдээллийн сул тал бол цоо шинэ байж чаддаггүй. Ийм ч учраас хүмүүс энгийн постыг байж л байдаг зүйл мэт хүлээж авдаг болжээ. Шинэ зүйл хүний сэтгэлзүйд “энэ бол сонирхолтой” гэсэн дохиог өгдөг шүү дээ. Мөн 24 цагийн дараа л энэ контент устах тул хүмүүсийн ямар нэг зүйлээс хоцрохгүй байх, мэдээллийг өдөр бүр шинээр нь авах хүсэлтэй стори нь бүрэн уялддаг нь сторигийн хүн татах ид шид болж өгдөг ажээ.

Үүгээр ч зогсохгүй стори нь харагдаад л өнгөрдөг, эргэх холбоо үүсгэх боломжгүй хэсэг биш болж байгааг Facebook-ийн зүгээс гаргаж байгаа өөрчлөлтүүдийг ажиглавал анзаарагдаж байна.

Илүү амьд мэдрэмжид тулгуурласан өөрчлөлтүүд

Facebook хуудаснаас хийх сторид олон боломжууд нэмэгдсэний нэг нь Instagram-д байсан санал асуулга явуулах, цаг байршлаа оруулах, сэтгэл хөдлөлөө илэрхийлэх болон бусад хүмүүс ч мөн танай хуудастай амьд харилцаа үүсгэн сэтгэгдлээ илэрхийлэх боломж. Ингэж өөрчлөгдсөнөөр танай хуудас жирийн нэг албархуу, сонирхолгүй контент нийтэлдэг биш, илүү амьд харагдах боломжтой боллоо. Энэ нь хэрэглэгчдэд ч таатай сэтгэгдэл үлдээж, тэд маш идэвхтэй хариу үйлдэл үзүүлж байна.

Facebook хувь хүн хоорондын амьд харилцааг дэмжихээ өнгөрсөн онд мэдэгдсэн. Энэ амлалт Facebook дэх бүхий л контентын хувьд алгоритм болон оруулж байгаа өөрчлөлтүүдээр зохицуулагдаж байна.

Хэрэглэгч өөрөө бүтээгч болох боломж нэмэгдсэн нь үүний нэг нотолгоо гэж харж болохоор. Facebook-д зарласан event болон группийн аль аль дээр гишүүд, нэгдсэн хүмүүс стори хийж болдог болсон. Гэхдээ тухайн event болон группийн админы зөвшөөрөлтэйгөөр л тухайн стори нэмэгдэх боломжтой. Энэ нь мөн л зөвхөн дан ганц байгууллагын зүгээс нийтэлдэг албархуу, сонирхолгүй контентоос илүүтэйгээр хэрэглэгч байгууллага хоорондоо амьд харилцаа үүсэх боломжийг бидэнд олгож байна. Ямар ч контент амьд харилцаа үүсгэх тусмаа итгэлцлийг бий болгодог шүү дээ.

Холбоо барих, веб хуудас рүү шууд хандах боломж

Өмнө нь 10,000-аас дээш дагагчтай Instagram хуудсанд л стори хэсгээс swipe up хийх буюу веб хуудас руу шууд дамжих боломж байлаа. Харин Facebook дагагчийн тоо хязгаарлахгүйгээр стори хэсгээс шууд утсаар холбогдох, веб хуудас руу үсрэх боломжийг олгожээ. Энгийн постын хувьд энэ боломж нээлттэй ч стори хэлбэрээр оруулсан пост илүү олон хүнд хүрч, стори үзсэн хүмүүс идэвхтэй хариу үйлдэл үзүүлж буй тул сошиал медиа орчинд ажиллаж байгаа маркетер бидний хувьд контентоо түгээх ашигтай суваг нэгээр нэмэгдэж байна гэж харж болохоор байна.

Хэрэв Facebook-ийн олгож байгаа боломжуудаас илүү шинэлэг байхыг хүсвэл…

Стори дахь боломжууд өдөр ирэх тусам сайжирч байгаа. Facebook-ийн тохиргоонуудыг ашиглан сторигоо хийх нь натурал харагдах давуу талтай байж ч магадгүй. Гэхдээ өөрийн брэндийн өнгө төрхийг олсон, илүү шинэлэг, өнгөлөг стори хийхийг хүсвэл та дараах платформуудыг сонирхоод үзээрэй.

Сошиал медиад контентоо байршуулахын өмнө ямар платформд, ямар контент байршуулах гэж байгаагаа төлөвлөх хэрэгтэй болдог. Учир нь платформ бүрт тохирох зургийн харьцаа гэж бий. Зургийн харьцаа алдагдсанаар таны хийсэн контент дээд, доод эсвэл баруун зүүн талаасаа таслагдан бүтэн харагдахгүй болчихдог тул заавал тухайн харьцааг анхаарах нь чухал юм. Стори ч мөн үүний адил өөрийн гэсэн харьцаатай. Яг сторинд зориулсан харьцаа болон өнгө төрхөөр хүссэн сторигоо хийх боломжтой бэлэн загварыг танд дараах вэб хуудаснууд санал болгох болно.

Easil.com

Давуу тал:

Ашиглахад тун хялбархан учраас та заавал график дизайны мэдлэгтэй байх шаардлагагүй. Өнгөлөг, ашиглахад бэлэн загваруудаар баялаг. Гэхдээ хамгийн гол давуу тал нь хүссэн фонтоо суулгах боломжтой. Фотошопд байдаг tool-үүдийг ашиглахад хялбараар тохируулсан учир хүссэн загвар, өнгө төрхөө гаргахад тань тусална. Текст хэсэгт сүүдэр өгөх, 3D мэт харагдуулах, маск хийх гээд фотошопийн бидэнд олгодог дизайны шийдлүүдийг Easil-ийн тусламжтайгаар тун амархан гаргаж болно. Түүнчлэн арын дэвсгэрт ашиглах хээ хуар, сонирхолтой, өнгөлөг icon, маш чанартай зургийн баялаг сантай учраас та өөр платформуудаар хүссэн зүйлээ хайж цаг алдах шаардлагагүй. Эцэст нь та бэлдсэн контентоо png, jpg өргөтгөлийн аль алиар нь татаж авч болно.

Сул тал:

1 сарын хугацаанд л үнэгүй ашиглах боломжтой.

Hype type app

Давуу тал:

Гар утасны энэхүү апп нь iOS болон Android үйлдлийн системийн аль дээр нь ч ажилладаг бөгөөд видео хэлбэртэй стори контент бэлтгэхэд тохиромжтой. Апп-ийг суулгамагц зураг авах хэсэг гарах бөгөөд swipe up хийж өмнө нь гар утсан дээрээ суулгасан зургаа ашиглах боломжтой. Хэд хэдэн зураг нийлүүлэн видео хэлбэртэй болгож болно. Мөн хүссэн дуугаа уншлуулан оруулж ч болно.  Hype Type-ийн текст оруулах тохиргоо анимэйтэд хэлбэртэй учир нэг зураг оруулсан ч таны стори тун богино видео хэлбэртэйгээр нийтлэгдэх болно. Эцэст нь та бэлдсэн сторигоо татаж авах эсвэл Instagram, Facebook-рүү шууд нийтлэх боломжтой.

Сул тал:

Зургийн сан, филтер байхгүй учраас жаахан өнгө муутай харагддаг.

Unfold app

Давуу тал:

Мөн л iOS, Android-ийн аль аль дээр нь ажилладаг гар утасны энэхүү апп нь аялал жуулчлал, амьдралын хэмнэлтэй холбогдох үйлчилгээ, ресторан, кофе шопийн бизнес эрхэлдэг хэрэглэгчдэд тун тохиромжтой минимал өнгө төрх бүхий хэв маягтай загваруудыг санал болгодог. Бэлдсэн контентоо мөн л татаж авах боломж бий.

Сул тал:

Зурганд филтер өгөх боломжгүй. Маш гоё загварууд байгаа ч ихэнх нь үнэгүй ашиглах боломжгүй.

Canva.com

Давуу тал:

Ашиглахад тун хялбархан учраас та заавал график дизайны мэдлэгтэй байх шаардлагагүй бөгөөд маш олон бэлэн загварууд Canva-д бий. Хэрэв фотошоп дээр ажиллаж чаддаг бол canva дахь загваруудыг дизайны шинэ санаа авахад ашиглаж ч болно.

Сул тал:

Монгол үсгийн зарим фонтыг таньдаггүй учраас хүссэн фонтоороо текстээ бичих боломж хязгаарлагдмал.

Buffer.com

Давуу тал:

Ерөнхий ажиллах зарчим нь Canva-тай адил. Мөн та өөрийн хүссэн зургаа upload хийж оруулах боломжтой учраас өөрийн бүтээгдэхүүн үйлчилгээний бодит зургаа ашиглан, сонирхолтой стори бэлдэж болно.

Сул тал:

Canva-г бодоход загвар файл багатай.  Монгол үсгийн зарим фонтын сонголт ч хязгаарлагдмал.

Дээр дурдсантай адил зарчмаар ажилладаг стори бэлтгэхэд зориулагдсан гар утасны болон компьютер дээрээс хэрэглэхэд тохиромжтой олон төрлийн апп, платформууд бий. Бид дээр зөвхөн 5-ыг л жишээ болгон танилцууллаа.

Харин та өөрийн хуудасны өнгө төрхийг хадгалсан сториг фотошоп дээр бэлтгэхийг хүсэж байвал бидний бэлдсэн ашиглахад бэлэн загварыг доорх талбарыг нөхөн татаж аваарай. Таны бүртгүүлсэн имэйл хаягаар илгээх болно. Баярлалаа.

7 хоног бүрийн шинэ мэдээ хүлээн авах бол...

TOP